Inzerce

Středočeská centrála cestovního ruchu: chybu jsme opravili, článek doplnili. Starostové vybraných brdských obcí navíc přidali svůj názor.

19|3|2018 - Redakce ObjevBdy.cz

* I když v Brdech opět nasněžilo a mráz mrazí, brdské "ledy" se malinko pohnuly kupředu.
* Lví podíl má náš čtenář pan Miroslav S., díky němuž bude mnoho z Brdařů chytřejších.
* V první části nám obsáhle odpověděla Kristýna Bzenecká, Projektový manažer ze Středočeské centrály cestovního ruchu.


Středočeská centrála cestovního ruchu: chybu jsme opravili, článek doplnili. Starostové vybraných brdských obcí navíc přidali svůj názor.

 Názor pana Miroslava S., který se nám dosud neozval a jehož identitu jsme stále (bohužel) nemohli ověřit, zdá se, pohnul ledy a vyprovokoval (dá-li se to takto nazvat) k poněkud širší diskusi nad propagací Brd a vůbec: podporou podnikání v Podbrdí a dalším rozvojem brdských obcí.

Náš článek "Ještě větší ostuda, než jsme doufali" překvapil mnoho starostů, z nichž nám mnozí pozitivně potvrdili, že propagace Brd i z jejich pohledu poněkud pokulhává a mnohem více se slibovalo, než nakonec realizovalo..
Pojďme se však vrátit na počátek a v kostce nastínit, oč šlo:

 
pan Miroslav nám napsal, že díky nám objevil Brdy, které před tím vůbec neznal.
Právě mimo jiné díky našim trasám a výletům údajně objevil nový smysl svého života. Dále se svěřil, že je věkově těsně před penzí a libuje si, kterak již za pár měsíců si bude Brdy užívat naplno v poněkud větším volném čase a fotit její krásy, o které se chce nejen s námi dělit.

Velmi smuten (až rozladěn, se nám zdálo) však byl z toho, že když hledal Brdy na stránkách Středočeské centrály cestovního ruchu, nenašel nic, než zmínku, že nejvyšší vrchol Středočeského kraje leží právě v Brdech. Nenašel prý navíc jediný výlet, jedinou zmínku, jedinou lákavou propagaci.


 Ani my, v redakci ObjevBrdy.cz, jsme nelenili. Nedalo nám to, a stránky Středočeské centrály cestovního ruchu jsme podrobně studovali. A také si chtěli ověřit, zda pan Miroslav pravdu měl či neměl, když nenašel jedinou propagaci Brd.

Již nyní víme, že pravdu bohužel měl, jediný cyklovýlet byl z oblasti brdských "Hřebenů", o CHKO Brdy ani slovo, byť již nyní běží 3. rok její existence. Obyčejnou statistikou jsme si čárkovali, které části Středních Čech se "tlačí" a které nikoliv. Statisticky nám vyšlo:

Nejvíce článků: Polabí (26x), následuje Praha - Západ (18x), Kutnohorsko (16x).......................... Příbramsko (7x).

CHKO Brdy: 0x
Hřebeny: 1x


 
Pro vyjádření jsme chtěli dát na prvním místě prostor samozřejmě také Středočeské centrále cestovního ruchu.  Ve stanoveném termínu nám odpověděl projektový manažer (název funkce = mužský rod, pozn. redakce) Kristýna Bzenecká.

Paní Bzenecká nám odpověděla obsáhle, a nakonec také navíc zodpověděla také naše tři položené otázky. Velmi si ceníme, že odpověděla včas (v termínu) a podle našeho názoru i podrobně, bez jakéhokoliv náznaku útoku či křivdy. To nebývá pravidlem a má za to od nás hlubokou poklonu.

 

Co nám za Středočeskou centrálu paní Bzenecká napsala? Citujeme:

"Děkujeme za email i veškeré podněty a především o možnost se k situaci vyjádřit, které rádi využijeme. Předně než se budu věnovat zodpovězení Vašich konkrétních otázek, bych Vás ráda uvedla do „obrazu“ celé situace s webem centralbohemia.cz (respektive "http://middleczech.kr-stredocesky.cz/cs/", poznámka redakce).

Web s původní doménou middleczech.cz vznikl v gesci Středočeského kraje z programu ROP Střední Čechy ještě mnohem dříve než vznikla současná centrála (SCCR).
V roce 2008-2014 kraj zřídil akciovou společnost Středočeská turistická a informační služba, která byla předchůdcem současné centrály a web spravovala. Tato a. s. ovšem skončila v roce 2014 v likvidaci a v mezidobí neexistovala pro SK destinační agentura.

SCCR byla jako příspěvková organizace KÚSK založena teprve loni v květnu a plně začala fungovat zhruba od srpna/ září 2017. SCCR tedy postupně buduje a obnovuje různé nástroje sloužící k propagaci cestovního ruchu SK (převzali jsme správu FB, kde jsme zvýšili sledovanost, vytvořili youtube kanál, předělali informační čtvrtletník, začali v únoru 2018 vydávat elektronický newsletter atd).

Bohužel jeden z nástrojů nejdůležitějších, tedy webové stránky jsme sice převzali, ale vzhledem k financování z projektu ROP nelze s těmito původními stránkami nic dělat ani je zrušit, dokud nevyprší jejich udržitelnost (letos k 30. 6.). Vzhledem k zastaralosti a nefunkčnosti webových stránek, jsme se ale shodli, že provedeme pouze možné a nejnutnější změny – některé změny nejdou vzhledem k nefunkčnosti plug-inů atd ani provádět.

Zároveň na web umisťujeme pouze PDF verze našich materiálů, tiskové zprávy a události/ akce z kraje. Tvorba nebo editace článků, tvorba kalendáře atd je vzhledem k stavu stránek zcela zbytečnou prací. KÚSK nám letos z kraje roku schválil rozpočet na tvorbu nových webových stránek, které po skončení udržitelnosti zcela nahradí tyto staré. Předpokládané spuštění je podzim letošního roku.

Co se týče domény – ta je také nezrušitelná opět vzhledem k vazbě na ROP – jako jednu z prvních věcí jsme vzhledem nesmyslnosti slovního spojení „middle czech“ – zaregistrovali také nové domény centralbohemia.cz a centralbohemia.eu, které všude propagujeme místo domény původní.
Ta se bohužel samozřejmě i po přesměrování z centralbohemia ukazuje ve stavovém řádku. Děkujeme ale za podnět vytvořit také český ekvivalent – z kolegou probereme volné domény a pro nový web bychom mohli českou doménu zřídit. Tolik k obecnému přehledu.

Po přečtení Vašeho článku jsme opravili chybu v úvodním textu na webu pod promítačkou a na Váš podnět doplnili nadmořské výšky – děkujeme, pravda je taková, že text byl již součástí webu, když jsme jej převzali a opomenuli jsme jeho editaci.

Zároveň bych ráda zcela upřímně řekla, že si ani nedokážete představit míru našeho zklamání a nespokojenosti, že nemůžeme tak dlouhou dobu pracovat s funkčním webem, který by odpovídal požadavkům moderní destinační agentury.
Věřím, že s novým webem se situace a možnosti propagace notně zlepší."


Jak jsme avizovali, předali jsme navíc tři naše jednoduché dotazy, které paní Kristýna Bzenecká zodpověděla. Jaké dotazy padly?

 Otázka č. 1: dívali jsme se statisticky do všech 300 článků na vašem portále, o CHKO Brdy jsme však nezaznamenali žádný. Proč?

Odpověď Kristýny Bzenecké:
"váže se k mému vysvětlení v úvodu – plníme články momentálně pouze událostmi, tiskovými zprávami a informacemi o našich materiálech, protože editace neumožňuje smysluplnou práci s texty a tématy.

SCCR má „na svědomí“ strany 1-11 tedy 10 stran (103) příspěvků, které obsahují především události KÚSK – odbor cestovního ruchu se snažil z kraje loňského roku web oživit také právě alespoň sdílením událostí – strany 11 – 15 (31 příspěvků). Zbylých 16 stran – 159 příspěvků – je datování zhruba 2014-2012 a spadá do kompetence původní a.s.

 Ráda bych upozornila, že vzhledem k existenci CHKO Brdy k 1. 1. 2016 se tedy Brdy mohly objevovat v příspěvcích od loňského ledna 2017, kdy se opět začalo na web přispívat, ale bohužel jsou přidávány pouze akce, tudíž nebyla možnost CHKO Brdy v samostatném příspěvku propagovat.
S Destinační agenturou Brdy samozřejmě spolupracujeme, pokud bychom dostali podnět na akci, určitě bychom ho na web a FB umístili."

 

 Otázka č. 2: existuje nějaký klíč, jak se jednotlivé regiony, památky či místa a lokality u vás propagují? Pakliže ano, popsala byste nám jej krátce?

Odpověď Kristýny Bzenecké:
"konkrétní klíč nemáme někde popsán, snažíme se ale samozřejmě zahrnout v propagaci objekty v celém regionu, tedy pokud možno rovnoměrně. Na druhou stranu z logiky věci je úkolem krajské destinační agentury selektovat z nepřeberného množství objekty a akce s potenciálem pro oslovení domácí, ale především také zahraniční klientely.

Každá tato skupina má specifické znalosti a požadavky, kterým se propagace a vytipování uzpůsobuje.
Tipy a témata k propagaci samozřejmě získáváme také od spolupracujících destinačních managementů (včetně zmíněné DA Brdy) i samostatných a soukromých subjektů.

SCCR si samozřejmě dělá i vlastní rešerši, ale vzhledem k našim pracovním možnostem (kolektiv pouhých 3 zaměstnanců v marketingu, v organizaci celkem 9 zaměstnanců), jsme jistou mírou samozřejmě odkázáni na zasílání tipů právě od DMO i přímo pořadatelů či provozovatelů atd. U této otázky bych také ráda zmínila, že přestože Vás neuspokojila prezentace Brd na našem zastaralém webu, neznamená to, že by SCCR tuto oblast přehlížela.

Ve spolupráci s DA Brdy jsme na všechny letošní jarní veletrhy (včetně největšího veletrhu cestovního ruchu ITB Berlin) vozili cyklo mapu Brdy, o kterou byl velký zájem. Na českých veletrzích jsme propagovali také 10 tipů na výlety do Brd, které vydalo město Příbram. Kolegyně zahrnula informaci o Brdech také do tiskové konference v Bratislavě, která představovala potenciál SK pro CR.

Já jsem CHKO Brdy zahrnula do prezentace pro zahraniční velvyslance, kterou SK pořádal před 14 dny.
Od začátku roku je CHKO Brdy také prezentována v kolekci česko-anglických trhacích map Středočeského kraje – konkrétně v mapě Střední Čechy – Jihozápad. Všechny tyto příklady dokládám fotkami v příloze.

Středočeská centrála cestovního ruchu - ukázky prezentací

 

V roce 2014 vydal Středočeský kraj sérii brožur jejíž součástí byly Cyklistické výlety ve Středočeském kraji – jejich součástí byl již v té době jeden celý díl s názvem“ 1. Brdy, Příbramsko, Sedlčansko na kole – 11 výletů pro cross a MTB“.

 

 Otázka č. 3: stála by Středočeská centrála o pomoc sestavit několik tras, lákadel pro návštěvníky CHKO Brdy a přilehlých míst?  Pokud ano, jak konkrétně?

Odpověď Kristýny Bzenecké:
"vzhledem k nedávno vydané brožurce (pěších i cyklo) tras do a po Brdech od města Příbram a také sice aktualizaci vyžadující, ale i přesto již sestavené brožuře cyklo tras od SK, si myslím, že tipů na trasy máme dost. Přesto, pokud byste chtěli nám podklady zaslat, určitě je zařadíme pro případné využití nebo sestavování reedice cyklo brožur SK.

Co se týče lákadel pro návštěvníky CHKO Brdy – budeme určitě rádi, když nám zašlete tipy, za čím se mají návštěvníci vydat. Můžete to klidně pojmout jako TOP10 CHKO Brdy – můžeme zpropagovat jako článek v newsletteru, případně zahrnout do tištěného čtvrtletníku, inzerce atd.
Jen upozorním, že k takovéto propagaci je nezbytné také poskytnutí fotografického materiálu k volnému použití.


  
Na prvním místě rádi poděkujeme paní Kristýně Bezenecké za obsáhlé vysvětlení situace, v níž se SCCR nyní nachází. Chyby, na které jsme upozornili, pracovníci odstranili, a navíc doplnili.
Současně padl závazek, že do podzimu vzniknou zcela nové stránky (budeme sledovat), bude se navíc hledat český ekvivalent pro subdoménu.

Nicméně nejdůležitější je, že možnost připravit a ukázat několik míst, kam do Brd, reálně exsituje. Budou-li, bude logicky růst počet propagačních článků na stránkách centrály.
Za naši redakci jistě několik vybraných tipů připravíme, včetně fotografií, rádi přidáme opět svůj malý díl pro dobrou věc, rádi na tomto můžeme spolupracovat s DA Brdy.

Také váš názor nás zajímá: mrzí vás, že Středočeský kraj tak málo propaguje Brdy?
Na hlavní straně vpravo najdete naši aktuální anketu.
Hlasujte!

 


A jak zareagovali starostové vybraných obcí?
NIKDO nám nedal košem, jak se říká, odpovědi jsme dostali ode všech.
Jaký názor zaujali? Položili jsme také jim tři stejné dotazy. Jak nám odpověděli?

Dozvíte se již toto úterý!

Diskuze

Průměrné hodnocení: 100%

Muži: 0% | Ženy: 100% | Rodiče: 0% | Chodec: 100% | Běžec: 0% | Cyklista: 0% | In-linista: 0% | Lezec: 0% | Běžkař: 0%

Líbil se Vám tento článek? Rádi byste něco doplnili?

Marie | | Žena | Chodec

děkujeme dobré zprávy pro zapomenutý region Příbramsko Brdy-díky za vaše úsilí a snahu pomoci náš region zviditelnit.děkujeme

Vyhledávač tras
Počasí v brdech