Inzerce

Ještě větší ostuda, než jsme doufali

13|3|2018 - Petr Piskač, MBA

* Že vaše e-maily jen tak nehážeme do pomyslného koše, svědčí i zpráva od Miroslava S. , kterou nám do redakce zaslal.. * Hledal Brdy na stránkách Středočeské centrály cestovního ruchu. Jak dopadl?


Ještě větší ostuda, než jsme doufali

Čtenáři se ptají: kde na stránkách Středočeské centrály cestovního ruchu najdeme naše Brdy?

Vše to začalo zcela nevině.
Dorazil nám do redakce smutný e-mail pana Miroslava S. (na e-mail jsme odpovídali, abychom ověřili identitu pisatele, dosud nám však odpověď nedorazila, poznámka redakce).

Pan Miroslav nám píše, že díky nám objevil Brdy, které před tím vůbec neznal.
Právě mimo jiné díky našim trasám a výletům údajně objevil nový smysl svého života. Dále se svěřuje, že je věkově těsně před penzí a libuje si, kterak již za pár měsíců si bude Brdy užívat naplno v poněkud větším volném čase a fotit její krásy, o které se chce nejen s námi dělit.

Velmi smuten (až rozladěn, se nám zdálo) však byl z toho, že když hledal Brdy na stránkách Středočeské centrály cestovního ruchu, nenašel nic, než zmínku, že nejvyšší vrchol Středočeského kraje leží právě v Brdech. Nenašel prý navíc jediný výlet, jedinou zmínku, jedinou lákavou propagaci.

Mimochodem: o Středočeské centrále cestovního ruchu jsme psali poměrně nedávno, v souvislosti s prezentací SČ kraje na veletrhu Holiday World 2018.
O tom, že poměrně nedávno Středočeskou centrálu opustila její ředitelka se můžete dočíst třeba zde.

 

Nedalo nám to, a hledali jsme "Brdy" sami. Výsledek?
Ještě větší ostuda, než jsme doufali.

Stránky Středočeské centrály cestovního ruchu najdete zde.
Centrála a její zaměstnanci jsou plně placení z rozpočtu Středočeského kraje, tedy organizace, kterou platíme jako všichni plátci daně. Má za úkol aktivně a efektivně propagovat jednotlivá místa ve Středočeském kraji a také aktivně a efektivně lákat k její návštěvě.

Vychází z představy, že návštěvník, který je takto zlákán a naladěn k návštěvě, rád na místě otevře svou peněženku, a podpoří místní podnikatele: útratou za ubytování, stravování a případně i alternativní program. Až sem logické a plně v pořádku.

Jenže.. Skutečně jsme si podrobně prošli stránky centrály a panu Miroslavovi musíme dát férově za pravdu. Proč?

Toliko fakta, vycházející z jednoduché statistiky a celkového přehledu:

- už subdoména "http://middleczech.kr-stredocesky.cz/cs/" je dost zajímavá.
Stránky v češtině, ale proč anglické názvosloví?

Stránky Středočeské centrály cestovního ruchu: vskutku dobře zapamatovatelná doména..

 


- pokud se podíváte až dolů, najdete 31 webových stran archivu, při 10 PEREX textech s odkazem na článek je to více než 300 článků celkem.
Počet prezentačních článků (lákadla) k CHKO Brdy: 0 (počet "nula")

Stránky Středočeské centrály cestovního ruchu: celkem 31 archivních stran po 10 článcích, tj. více než 300 článků celkem.

 

- na stránkách centrály vpravo existuje políčko "vyhledat". Zkusili jsme tedy zadat "Brdy".
Jak jsme dopadli? Zde je krátký sumář:

1x nás Kája pozval do Mníšku pod Brdy
1x jsme si mohli stáhnout cykloprůvodce Sedlčanskem, Prahou a brdskými Hřebeny
1x pozvánka na velikonoce do Středních Čech
2x upoutávka na Holiday World
1x upoutávka na Region tour
1x povídání o místních akčních skupinách
1x odkaz na Příbram, Hořovice a Dobříš
1x odkaz na povídání o 1. prezidentovi T.G. Masarykovi.

Tam všude se objevilo slůvko "Brdy".

Ale konkrétní pozvánka, konkrétní výlet, představení čehokoliv - zhola nic.
Souhrn hledání "Brdy" najdete zde.

 

"middleczech.kr-stredocesky.cz" i s hrubkama, nikomu to nevadí..

Co nás zarazilo: povídání o Středočeském kraji se vměstnalo do pouhých 7 (sedmi) vět.
Avšak i zde zeje hrubá chyba. Nic neříkající větou nejvyššího bodu (chybí jakýkoliv výškový údaj, moc práce si s tím autor nedal, pravda) je zmíněn brdský vrchol "Tok".

"Brdský vrchol" není název - mělo by být malé "b". Název je pouze Tok.
Doporučili bychom toto opravit, bije to do očí a deklasuje autora ke ztrátě květinky.

 

Stránky Středočeské centrály cestovního ruchu: chybička se vloudila, ale nikdo to asi nečte, jinak by dávno upozornil..

 

Co k tomu dodat?
Nechť si každý Středočech z jižní části Středočeského kraje udělá obrázek o prezentaci Brd sám, nebudeme nikomu vnucovat náš pohled. Snad na závěr jsme statistikou prošli všech 300 článků.
Statisticky jsme čárkovali, kdo se u Středočeské centrály "tlačí" nejvíc.
Zajímá vás to??

Nejvíce článků: Polabí (26x), následuje Praha - Západ (18x), Kutnohorsko (16x).......................... Příbramsko (7x).

CHKO Brdy: 0x
Hřebeny: 1x


Vracíme se na závěr ke slovu pana Miroslava, který v závěru navrhuje, zda by se Příbramsko nemělo turisticky "odtrhnout" od Středočeského kraje, když jej tak ignoruje, a "přilepit se" k Jižním Čechám, které propagují na 1. To je pravda, loňský Holiday World ovládl jednoznačně Jihočeský kraj.
Psali jsme zde, vzpomínáte?

Anebo se oprávněně Středočeská centrála cestovního ruchu domnívá, že CHKO Brdy za to nestojí a na Příbramsku nic k vidění prostě není a 7 článků obecně stačí (kromě Svaté Hory, Hornického muzea, Vojny a Památníku A. Dvořáka). I to uznáváme.


Aby toto jen tak nezapadlo, zkusíme veřejně oslovit několik starostů a politiků na Příbramsku, a také hejtmanku Středočeského kraje, aby nám případně sdělili svůj názor k této věci.
Připravujeme aktuální článek, kde vypíšeme jejich názory, které nám zašlou.
Pokud ne, napíšeme korektně "nevyjádřil se".

(pep)

Diskuze

Průměrné hodnocení: 95%

Muži: 93% | Ženy: 0% | Rodiče: 0% | Chodec: 100% | Běžec: 0% | Cyklista: 90% | In-linista: 0% | Lezec: 0% | Běžkař: 0%

Líbil se Vám tento článek? Rádi byste něco doplnili?

Vasek Seich | | Cyklista

Smutny cteni. Ignorace, napsali jste to spravne. Hlavne ze miliony tecou. Jinym a jinam. O starostech je slyset jen pred volbama. Hnus.

Vantuch | | Muž | Cyklista

pavel | | Muž | Chodec

Obávám se, že pracovníci centrály si s přírodními zajímavostmi a atraktivitami nevědí rady. Ne, že by ve Stč.kraji nebyly - a nejsou to jen Brdy, třeba Křivoklátsko, Český kras, Blaník, Český ráj, Kokořínsko - když zmíním jen CHKO, které v kraji alespoň částečně leží. A ono nic. Pravděpodobně mají pracovnice a pracovníci centrály zkušenosti jen s tzv."městskou turistikou" - hrady, zámky, památky. Těch ovšem v přírodních územích zas tak moc není. A tak se až do zblbnutí budeme ze stránek centrály dozvídat o krásách Kutné Hory, Konopiště, Karlštejna, Křivoklátu atd. Nic proti nim, jsou jistě krásné. Ale tak redukovaný výběr opravdu moc turistů do kraje nepřiláká. Nemusí to však být jen chyba samotných zaměstnanců centrály. Nemohou vědět všechno - a nejspíš čekají, že z regionů dostanou podněty, materiál atd. Skoro bych řekl, že z Brd nedostávají nic, z Příbramska asi opravdu jen Hornické muzeum, památník Vojnu, Svatou Horu. O skanzenu ve Vysokém Chlumci záměrně nepíši - to už nejsou ani Brdy, ani Příbramsko... Třeba by se nad sebou měli zamyslet i odpovědní pracovníci v regionálních infocentrech a na městských a obecních úřadech.

Pavel | | Muž | Chodec

Skvěle napsáno

Vyhledávač tras
Počasí v brdech