Inzerce

Naše Brdy na mezinárodním veletrhu HOLIDAY WORLD 2017: chválíme město Příbram!

20|2|2017 - Redakce ObjevBrdy.cz

* Od čtvrtka do neděle probíhal na pražském Výstavišti mezinárodní veletrh cestovního ruchu HOLIDAY WORLD 2017.
* Brdy prezentovalo pouze město Příbram a Středočeský kraj, Plzeňský kraj je zcela ignoroval.
* Jednoznačně dominoval Jihočeský kraj, který páteční veletrh zcela ovládl.


Naše Brdy na mezinárodním veletrhu HOLIDAY WORLD 2017: chválíme město Příbram!

Jak začít? Zkrátka těšili jsme se tam!
Svět novinařiny je pro nás zcela nový a my při naší redakční práci všichni tři normálně pracujeme (tak jako většina národa), tudíž se nepovažujeme za profesionální novináře.

To je podle nás však velká výhoda, protože se na některé zásadní věci díváme pohledy běžného občana, nikoliv například novináře-revoluciáře.
Od počátku jsme zde avizovali, že nás i čtenáře nezajímá moře, exotické zájezdy a destinace, ale ryze naše Brdy a kraje, se kterými Brdy sousedí.

Jak se prezentují, jak je vnímá odborná veřejnost i návštěvníci veletrhu. Také nás zajímalo, kdo Brdy skutečně prezentoval a jak daleko kdo do Brd investoval.

Foto: Redakce ObjevBrdy.cz

 

„Bohaté arabské země a chudá česká města. Pěkně pospolu a dohromady.."

 

Jak jsme již zmínili, veletrh byl mezinárodní. 
Na místě se prezentovaly jak evropské země, tak i ty exotické. Mezi tím vším nejrůznější mezinárodní letecké společnosti, cestovní kanceláře. Nebyl problém shlédnout výstavní stánek Palestiny, Air India, Sri Lanka Tourism, a podobně. Z těch nejlepších prezentačních stánků jednoznačně vynikalo SLOVINSKO.

Preferovalo svou část moře a národní parky, to celé v šedozelené barvě, velmi připomínající aktuální korporátní design ŠKODA-AUTO. Naštěstí organizátoři (INCHEBA EXPO Praha) včas pochopili rozdíl kultur i celkového zaměření a tak tyto stánky byly ve zcela odděleném křídle.

V tom hlavním křídle pak dominovaly zejména naše české kraje a samozřejmě kraj Praha.
Tu a tam nesměle vykukovaly stánky nejrůznějších českých měst. Bohužel platilo, že čím menší město, tím chudší expozice a ukázalo se tak zcela naplno, že sebeprezentace města okresního typu, která nemají například skutečnou památku UNESCO či kus krásné přírody za humny je hodně diskutabilní a docela by nás zajímaly náklady v poměru investovaná cena / prezentační výkon.

Tím jednoznačně potvrzujeme, že bylo fajn, že město Příbram stánek extra na této výstavě nemělo a přidalo se ke Středočeskému kraji. To by byly špatně investované peníze a to se naštěstí nestalo. Pan starosta Ing. Vařeka a jeho tým vyhodnotili situaci naprosto správně.
Jako příklady, kde to bohužel byly (dle našeho názoru) vyhozené peníze byly expozice měst Benešov, Brandýs nad Labem - Stará Boleslav, Ústí nad Orlicí.

Je to sice náš dojem, ale stánky jsme aktivně a déle pozorovali a hodnotili počet lidí, který se za dlouhou dobu zastavil. Lidé tyto stánky bez zájmu ve větší míře míjeli. Škoda.

 

Foto: Redakce ObjevBrdy.cz

 

 

„Prezentaci krajů ČR ovládli stále stejní lidé, kapely, tradiční pochutiny a také politici."

 

Také jednotlivé kraje Čech a Moravy spolu soupeřily o přízeň návštěvníků.
Výjimku tvořila samotná Praha. Stánek měla až na konci a bylo vidět, že je zde jen aby byla. Nemá potřebu se aktivně prezentovat, má památky, které navštíví ročně miliony lidí. Svůj stánek proto pojmula spíše jako odpočinkovou kavárnu.

Někteří vystavovatelé byli při svých profesních rozhovorech tak hluční, že si nešlo nevyposlechnout, kterak na tyto veletrhy jezdí pravděpodobně stále stejní lidé. Berou to (práce v cestovním ruchu) již asi jako velmi nudné zaměstnání, na náš vkus jim již chybělo našení a elán.
Možná by neškodilo ty lidi občas vyměnit, mělo by to jinou a lepší atmosféru, kulturu a jistě i větší zájem veřejnosti.

Které kraje to příliš nezvládly? Karlovarský a Moravskoslezský.
Přitom Karlovarský kraj má bohaté lázeňství, Krušné hory, Moravskoslezský kraj zase Beskydy, tradiční pochutiny. Bohužel, jejich prezentace byla bez nápadu, mdlá a nestravitelná. A lidé to cítili, okolo stánků pouze prošli. I sami prezentátoři nebyli aktivní, účast na místě jakoby z povinnosti.

Jistě vás zajímá, jak na tom byl Středočeský kraj a konečně ty naše Brdy!

Tak tedy začneme stánkem Středočeského kraje. Byl zbytečně statický, mohl být dynamičtější. Sázelo se na tradiční věci: Chrám sv. Barbory v Kutné Hoře (památka UNESCO), destinace Polabí (Nymbursko-Kolínsko-Poděbradsko), hornické muzeum Příbram. Ano, to vše je jistě fajn, ale kde byl například panel nejúspěšnější firmy v naší zemi: ŠKODA-AUTO? Je to přece středočeská Mladá Boleslav a mohla být například ve spojení s Drábskými světničkami (pískovcové skalní město za Ml. Boleslaví - spojení ČEZu a Šumavy ale naopak beze zbytku využil Jihočeský kraj). 

Nebo ukázky velkoformátových reálných fotek nahradila ne příliš atraktivní mapa SČ kraje, se zakreslenými lákadly. Město Příbram však bylo vyznačeno také a vyznačila se dokonce jako lákadlo i nejvyšší hora Brd: Tok, 865 m! Fantastické, chtělo to ještě pořádné, velkoformátové foto.
Jakýmsi pokusem o dynamičtější pojetí byly dvě soustavy 4 LED televizí se spoty.
Nebylo to špatné, chtělo to však ještě decentní zvuk. A už jsme u našich Brd: čelu stánku (hlavní vstup) dominovaly právě naše BRDY (!) a destinační lokalita Toulava. Skvělé! Kdo přišel ke stánku SČ kraje, pultík Brdy musel vidět a prozkoumal je.

Foto: Redakce ObjevBrdy.cz

Korektně píšeme, že všechny pultíky SČ kraje byly stejně veliké, a ve stejném designu.
To je fér, nikdo nemůže tvrdit, že byl upozaděn či vyzdvihován na úkor jiných. Lidé se u brdského pultíku skutečně zastavovali. Brali si letáčky (skromně i ten náš, děkujeme!) a samozřejmě řadu dalších: trasy v Brdech od JUDr. Pavla Čámského (skvělý nápad), dále nabídka penzionů, restaurací jak v Příbrami, tak na Dobříšsku, Jinecku, Rožmitálsku pod Třemšínem. (Tady si říkáme: zdali pak někdo z těchto měst napíše obyčejný e-mail městu Příbrami jako poděkování za to, že se zde propagovala i jejich města?)

Naopak, správně se prezentoval aktivní sport (turistika, cyklosturistika, in-line v Polabí). 
Prezentace na LED TV byla o přírodě (také správně). Pokud jde o nás, hodnotíme Středočeský stánek tak nějak výrazně, výrazně lepší střed. Podle nás by se však měla opustit nemoderní rétorika klasických a "provařených" hradů/zámků/muzeí. Lidé v Česku je již znají a neláká je to, řeknou si: "tam jsme již byli", co nového??

Naplno to již pochopil kraj Vysočina, který vsadil na Santiniho kostel Sv. Jana Nepomuckého (UNESCO památka) a zejména svou krásnou, živou a nezastavěnou přírodu: přenádherné Žďárské vrchy a Přehradu Vír (nyní ledové lezení, zcela nové cesty via ferrata) tedy přírodu zejména pro volný čas, vsadili výhradně na rodiče a děti (!) Navíc měla Vysočina skvělého, živého maskota, což neměl nikdo jiný.

Město Příbram a Brdy zastupovaly (střídaly se) zaměstnankyně městského úřadu: Bc. Zuzana Kučerová, Bc. Dagmar Bětíková a p. Radka Fiebigerová.
Byla vidět velká snaha, s návštěvníky všechny dámy komunikovaly, vysvětlovaly, v mnohém předčily děvčata z Polabí (která se také snažila, co codat). V horším středu se naopak pohyboval kraj Plzeňský. Byl bohužel umístěním trochu bokem hlavního dění (které tvořil zejména stánek JČ kraje). I my jsme jej poctivě prozkoumali. Zvláštní, o Brdech u Plzeňských ani slovo, bylo vidět, že pro Plzeňský kraj Brdy nejsou asi tou zajímavou lokalitou.

Foto: Redakce ObjevBrdy.cz

 

„V pátek vyhrály na plné čáře Jižní Čechy a Jižní Morava.."

 

Velmi krátce k Jižní Moravě: kraj slunce, vína, cyklistiky (kde už dávno pochopili obrovský přínos a význam cestovního ruchu, jako jinde v zemi ne), cimbálové muziky a klobás.
Nádherný stánek, mladá děvčata, muzika, víno - neznáme nikoho, koho by to na místě neoslovilo! Palec nahoru a hodnotíme skvěle, naučili se to a umí to i prodat.

Naprosto dominantním a vítězem letošního HOLIDAY WORLD 2017 byl však Jihočeský kraj.
Měl to vše propracované, je vidět, že mají kvalitní lidi, kteří jim neutíkají do Prahy, jako u nás. Jako jediní měli své propagační motto: "Jižní Čechy, pohodové". Vsadili na osvědčenou klasiku: Šumavu a zejména turistiku, cyklistiku. Tedy to, o co se snažíme my v Brdech (správná cesta!)
Měli stánek s občerstvením a navíc prezentovali ve spolupráci s firmou ČEZ Elektrokola.

Na místě vystoupil i hejtman JČ kraje Jiří Zimola. Jako svou posilu měl s sebou ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka. Společně se šéfem cestovního ruchu v JČ kraji všichni symbolicky pokřtili elektrokola a ukázali ostatním, kudy se bude ubírat moderní cykloturistika (povšimněte si roli ČEZu, kterou JČ kraj využil. Středočeský kraj naopak nevyužil ŠKODY AUTO. To byla velká chyba!)

Navíc měli strom života (ten by se dal udělat lépe), mladá a krásná děvčata, která se nenuceně snažila, aby všichni byli spokojení. V čem podruhé JČ kraj vynikl byla zvuková aparatura a živý děj.
V pravidelných intervalech měli možnost upoutat zvukem, zkušená moderátorka měla svůj "fahrplan" a podle něj se jelo. Bylo to profi připravené, živé, poutavé a zcela profesionální. Když JČ kraj spustil, všichni opustili své stánky a přišli se k Jihočechům podívat. Co k tomu dodat? Vyhráli!

Foto: Redakce ObjevBrdy.cz

 

Závěrečné RESUME k Brdům (aby nezapadlo to nejdůležitější):

* Brdy jsme viděli pouze u stánku Středočeského kraje, Plzeňský kraj nic
* Pouze město Příbram aktivně propagovalo Brdy, nikdo jiný (!)
* již delší čas sledujeme v médiích PR články Ekologického centra Orlov, které vystupuje jako dosud jediná Destinační agentura v Brdech a která spolupracuje se Středočeským krajem. Čekali jsme, že uvidíme nějakou konkrétní práci (jakoukoliv) a prezentaci, o které bychom referovali. Kromě složeného letáčku "Dům NATURA" jsme bohužel nezaznamenali zhola nic, žádný jejich pracovník na místě nebyl  (těšili jsme se na rozhovor)
* Město Příbram odvážně prezentovalo nyní hlavně Brdy, nechtělo tříštit síly s tím, co již lidé znají (Hornické muzeum, Svatá Hora, Památník Vojna a další). Bylo to odvážné rozhodnutí a ukázalo se i jediné správné.


Co dodat? Kdo umí číst, si obrázek udělá sám. Město Příbram udělalo pro Brdy obrovský kus práce. Reálné práce! A to by nemělo zapadnout, uznání si město Příbram zaslouží.
Jak se k nám dostaly další zprávy, město Příbram nyní renovuje svoje příbramské Informační centrum do nové podoby, to je další skvělá zpráva pro Brdy a návštěvníky Brd, kteří budou hledat alternativní program a chystají se v létě k návštěvě našeho města.

Smekáme klobouk, pane starosto a milé dámy, úřednice, co jste se na HOLIDAY WORLD 2017 staraly. Ostuda to rozhodně nebyla, za málo peněz dostali zájemci z řad odborné veřejnosti o Brdy dost muziky. I když věci ke zlepšení se jistě našly, rádi budeme aktivně spolupracovat na změnách k lepšímu, bude-li zájem. Stánek SČ kraje od nás má krásných 75%, výrazně předčil Plzeňský stánek i další nepovedené stánky jiných krajů.

 

Co pro příští ročník:

* Brdy by si jistě zasloužily svůj extra vlastní stánek (máme vizi a plán, ještě s tímto budeme pracovat)
* Už netáhnou památky obecně. Táhne výhradně jedinečná, zachovalá příroda (prudký kontrast s 1. dokončenou novou stavbou uvnitř CHKO BRDY - budeme co nevidět informovat)
* Chce to dynamiku, promyšlený plán předem. A hlavně dobrý nápad..


Tak takový byl právě proběhlý veletrh cestovního ruchu HOLIDAY WORLD 2017 na pražském Výstavišti. Pro Brdy první nesmělé vystoupení. Nelitujeme ani času, ani peněz to vidět a udělat si vlastní názor. Ne názor z umělých "tiskových zpráv". Děkujeme vážení čtenáři za zájem o nás i o Brdy. Velmi Vám děkujeme za vaši dosavadní přízeň, které si velmi moc vážíme. A nezapomeňte: Brdy zcela zachránilo město Příbram. A bylo bohužel jediné (!)

Reportáž vám přivezl: Petr Piskač, MBA
Redakce ObjevBrdy.cz a Tvůrčí skupina pro Brdy 2017


Dovětek pro případné sdílení dalšími médii: korektně vás žádáme, abyste nekopírovali ani text obsahu, ani naše fotografie. Chcete-li jej uveřejnit, odkazujte, prosíme, přímo na náš server ObjevBrdy.cz a citujete jej. Děkujeme vám za pochopení.
Redakce ObjevBrdy.cz

Diskuze

Průměrné hodnocení: 100%

Muži: 100% | Ženy: 100% | Rodiče: 0% | Chodec: 100% | Běžec: 0% | Cyklista: 100% | In-linista: 0% | Lezec: 0% | Běžkař: 0%

Líbil se Vám tento článek? Rádi byste něco doplnili?

Starosta malé obce | | Muž | Chodec

Se zájmem jsme si to u nás přečetli, musím uznat, že se Příbram poslední dva roky velmi pozitivně snaží, váš portál je toho důkazem. Jsme rádi za prezentaci Brd i naší obce. Díky!

Jiří Brda | | Muž | Chodec

Martina | | Žena | Cyklista

začínám být na naše město pyšná. děkuju za článek, udělal radost.

Ivana Paseková | | Žena | Chodec

S hrdostí doplňuji, že v sobotu prezentovalo Brdy i Spálené Poříčí na pozvání p. Fiebigerové. Přivezli jsme pro doplnění i naše materiály z plzeňské strany Brd - mapy výletů, letáky, pohlednice, trhací podrobné mapy Brd. O všechny tyto věci byl veliký zájem a většina návštěvníků se aktivně o oblast Brd zajímala a vyhledávala tipy na výlety, ubytování, půjčovny kola apod. Velmi děkujeme městu Příbram za pozvání a osobně smekám před p. Fiebigerovou, která ten neuvěřitelný kolotoč 4 dnů na tomto veletrhu zvládla, byl to opravdu šrumec :)

Roman P. | | Muž | Chodec

Hezky a stručně napsáno, autor má talent. Obsahově mě to moc potěšilo, Příbram je mnohem lepší než kdysi byla a je to konečně vidět. Skvělý posun dopředu i díky vám.

Redakce ObjevBrdy.cz | | Muž | Chodec

Dobrý den paní Paseková, jste velmi laskava a oceňujeme, že jste se také zúčastnila a přijala přátelské pozvání příbramské radnice k podpoře Brd. Dokázala jste, že kdo chce spolupracovat, spolupracuje rád a ochotně, nezávisle na názvu kraje a zájmech jiných. A to velmi oceňujeme a fandíme vám! Máte od nás bod!

Vyhledávač tras
Počasí v brdech