10|7|2017 - Petr Piskač, MBA
* Neuběhly ani celé 2 roky a CHKO Brdy pod vedením Mgr. Bohumila Fišera ze Správy CHKO Brdy se staly eldorádem nejrůznějších řidičů, křižující Brdy sem tam, jak se jim zlíbí.
* Naše sobotní cyklistika s malými dětmi se nám stala málem osudnou, když se ze zatáčky vyřítilo šílenou rychlostí několik aut.. Zdá se, že některá měla povolenku, na druhou stranu se ptám: jaký "šílený" úkol ona auta plnila?
Neuběhly ani celé 2 roky a CHKO Brdy pod vedením Mgr. Bohumila Fišera ze Správy CHKO Brdy, které sídlí v Jincích, se staly eldorádem nejrůznějších řidičů, křižující Brdy sem tam, jak se jim zlíbí. Naše sobotní cyklistika s malými dětmi se nám stala málem osudnou, když se ze zatáčky vyřítilo šílenou rychlostí několik aut. se, že některá měla povolenku, na druhou stranu se ptám: jaký "šílený" úkol ona auta plnila?
Od začátku: vjezd do CHKO Brdy je motorovým vozidlům obecně zakázán.
Výjimku tvoří vozy IZS (Policie, Záchranná služba, Hasiči), dále lidé a organizace, co mají konkrétní vlastnická práva např. k pozemkům uvnitř CHKO a musí se o svůj majetek náležitě starat.
A pak jsou tu ony zatracené "výjimky" pro vjezd do CHKO Brdy.
Uděluje je vlastník (správce), tj. Vojenské lesy a statky ČR, státní podnik, schvalovacím kolečkem jdou však i na orgány Ochrany přírody, tedy Správu CHKO Brdy právě v čele s Mgr. Bohumilem Fišerem. I ti mohou vjezd povolit či nepovolit, jejich konkrétní díl zodpovědnosti.
Zkrátím to: lidem, kteří porušují zákony sem tam - s nimi to zmůže jen Policie a represe, bohužel.
To samé platí i pro ty, co si povolenku "okopírují" či jinak padělají. Jak to laik má poznat? Zase práce pro Policii ČR, bohužel.
Ale co ta skupina, která má legální povolenky? Jen tak, zkrátit si například cestu domů není důvod pro udělení výjimky. Důvod je přece konkrétní práce, úkoly. Že by měli být řidiči těchto aut navíc náležitě proškolení, že území CHKO je také turistickou destinací (chodci, cyklisté, běžci, a zejména malé děti), kde snadno může dojít ke vzájemnému střetu a vzniku smrtelné nehody.
Situace z pátku, 7.7.2017. Možná za to mohly ty šťastné sedmičky, že se dětem nic nestalo.
Nicméně než jsme dojeli z Orlova do Lázu, potkali jsme 5 aut, z toho 3 měli za sklem "povolenku". Že se řítili odhadem 70 km*hod-1 rychlostí nikdo neřeší ani nepotrestá, neb žijeme v právním marasmu "co nelze dokázat, jakoby se vůbec nestalo". S dětmi ve věku 5 let na kolech při krajnici šlo doslova o život.
Vážení čtenáři, poraďte, co s tím? Jak v takových situacích jako rodič reagovat? Fyzická inzultace řidiče? Trestní oznámení? Anebo dotazy v duchu zákona o svobodném přístupu k informacím na správu CHKO Brdy, kolik povolenek se vydalo, kdo je vlastní a pro jakou konkrétní činnost?
Další maminka, kterou jsme potkali u chatiček v Lázu mi potvrdila, že je na Správu CHKO Brdy dolova rozezlená. Prozradila mi, že za vojáků tam nikdo téměř nejel. Po vzniku CHKO se tady s dětmi bojí jezdit, s kočárkem už vůbec ne. Dobrá vizitka pro naše Brdy. Co na to RNDr. Jaroslav Obermajer, ředitel Regionálního pracoviště AOPK, Střední Čechy (řečnická otázka, jako vždy dostaneme zprávu o tom, že pan ředitel je spokojen).
Tak se jenom (stále řečnicky) ptám, jestli tuto zpětnou vazbu kdokoliv ze Správy CHKO Brdy vezme vážně. Anebo se opět ignoruje, a čeká se, až se stane obrovské neštěstí? Tento článek píši po naší zkušenosti 9.7.2017. Takto veřejně upozorňujeme, že agresivní a nepřiměřeně vysoký pohyb aut na území CHKO Brdy přesáhl meze, které lze považovat za bezpečné a odpovídající.
Nechtěl bych být v kůži odpovědných osob, pokud se takové neštěstí stane. Pak přijde ke slovu alibismus, ale současně i nespokojenost občanů, kteří se veřejně ozvou. Náš článek má upozornit na to, že problém existuje a jen odpovědní a placení lidé (včetně VLS a Správy CHKO Brdy, PČR, etc.) mají nalézt odpovídající systémové řešení.
V pravomoci běžného návštěvníka CHKO Brdy rozhodně není ani možnost zastavovat auta, ani kontrolovat povolenky, ani jakkoliv měřit rychlost těchto aut. Nedovedu si osobně představit, jak poté na místě řešit jejich neohleduplnost k ostatním účastníkům dopravy..
Čtenáři, co vy na to? Poraďte nám..
Muži: 84% | Ženy: 100% | Rodiče: 100% | Chodec: 92% | Běžec: 0% | Cyklista: 80% | In-linista: 0% | Lezec: 0% | Běžkař: 0%
Bohužel se zdá , že klid v Brdech "už byl"......a ti v tzv.bourácích (protoze obyčejne male auto potkate zřídka) se jen smějí...
Obávám se, že dokud se nestane nic vážného, je všechno marné.
Loni jsem byl málem sražen z kola na cestě Slaninská autem GAZ na veteránských značkách parkující u domu v Bohutíně. Jet nás víc , tak by určitě někoho trefil. Nedávno jsme šli na procházku se psem opět Slaninskou a slyšíme jak se od Bohutína řítí nahoru velkou rychlostí nějakej magor v autě. Zase ten GAZ. Jsou lidi kteří si budou dělat stále co chtějí. Buď mají konexe, nebo je ještě stále nikdo pořádně neklepl přes prsty. Policie by musela být v Brdech víc vidět. Nějaká stráž typu RANGER by asi nepomohla, protože by určitě neměla pořádné pravomoce a maximálně by buzerovala ty obyčejné a slušné lidi. Hrozně mě to štve když vidíte auta, čtyřkolky, krosky a sněžné skútry na místech kde nemají co dělat. To jsou ty naše zákony tak bezzubé?
K tomu GAZu... majitele zřejmě znám. Berte to tak, že lidé, kteří žijí na hranici CHKO prostě nebudou respektovat nesmyslný zákaz vjezdu do krajiny, CHKO. Je to jen CHKO, vedou tam veřejné komunikace a ty lidi tam žijí, pracují a nebo jen jezdí na legálně těžené dřevo. Ostatní je jen otázka ohleduplnosti. Pokud jde o velké množství aut s povolenkou, základním krokem k regulaci by mělo být zveřejnění seznamu těchto vozidel, s SPZkou a důvodem. Žádná osobní data, samozřejmě. Odhodlá se k tomu správa CHKO, nebo kraj, město, Voj. lesy?
Ad p. Tonda: Dovolím si s Vámi v něčem nesouhlasit: Ten zákaz vjezdu do CHKO není nesmyslný. Není to "jen" CHKO, ale JE to CHKO. A ty komunikace tam nejsou veřejné, ale jsou to účelové lesní komunikace, na které je vjezd zakázán. Dokonce nejen v CHKO, ale i v obyčejném lese. Jinak souhas - zveřejnění vydaných dlouhodobých povolení k vjezdu (vč. důvodů) by bylo určitě dobré. Ale některé by to asi štvalo. :)
Ve čtvrtek jsem byl na tůře se svou vnučkou. Vyrazili jsme ze Zaječova a připadali jsme si skutečně jak na Václaváku. Těch aut! Vnučka se ptala: Proč sem jezdí, když vidí ty velké tabule se zákazem vjezdu? Co jsem jí měl odpovědět? Když jsme odpočívali, zastavilo další auto s houbaři. Jen jsem se nevinně zeptal. "Předpokládám, že máte povolení k vjezdu:" "A proč". Vlastně jsem mohl být rád, že jsem nedostal přes hubu. Za chvíli se proti nám vyřítil kamion. Když jsem byl na podzim u Padrťských rybníků, parkoval tam autobus se školáky. Jak se zdá, ty obavy, že se z Brd stane běžná lesní komunikace se naplňují. Proč nejsou vidět žádní strážci? Ti by si na sebe i celou CHKO bohatě vydělali.
Pánové a dámy, uvědomujete si, že z VÚ Brdy se stala CHKO teprve nedávno, škrtem pera? Že dodnes žijí lidé, kteří bydleli v oblasti před vznikem VÚ kdy byl mimo dopadové plochy všude volný vstup/vjezd (1950), natož před vznikem CHKO (2016)? Pokud by vám u domu najednou škrtem pera zavedli "speciální chráněný režim" absolutně bez ohledu na vás, co byste dělali? Sklapli podpatky, prodali dům 4x pod cenou kvůli "chráněným omezením" a odstěhovali se do garsonky v paneláku?
Auta jsou jeden mor v Brdech, je fakt, že by měli být pokutováni všichni, co tam bez povolenky vjedou a ti co ji mají by měli být odpovědní. Ale ty stovky cyklistů je naprostý běs. Polykači kilometrů všude. A vjedou i přes zákazy vjezdu, rozjíždějí louže a baví se tím, přitom tam mohou být chránění živočichové. A řvou jak na lesy. Slušných je asi polovina. Takže tak nějak... Ohleduplnost musí být na všech stranách. Otevřené Brdy= děs zvěře a tichých milovníků lesa.
Velká škoda, že hned zkraje po zpřístupnění Brd, se vjezd vozidel ponechal tak "rozvinout".
23|11|2024 Jan: Po nalezení této trasy vhodné pro kočárky jsme se s rodinou a malým miminkem nadšeně vydali po lesní..
23|11|2024 Radomil Šukač: Nejhoršī