Inzerce

Nové povrchy cest v Brdech lákají..

23|11|2016 - Redakce ObjevBrdy.cz

Také v historicky prvním roce CHKO se některé cesty v Brdech "oblékly" do nového hávu.
Aneb opravuje se vše, co bylo těžkou těžařskou technikou poničeno, pro veškerý možný komfort nových návštěvníků hor.


Nové povrchy cest v Brdech lákají..

Nejsou to ani turisté, ani cyklisté, ani běžci či jiní sportovci, kteří by měli tak zásadní vliv na kvalitu povrchu brdských cest, jako zejména těžařské firmy, které v Brdech provádí průběžnou obnovu lesa. Lesní cesty, silničky i nájezdy do lesů uvnitř CHKO tak slouží nejen k přesunu těžké dřevařské techniky.

Daní za takový těžkotonážní průjezd bývá poškození povrchu, v závislosti na ročním období, hmotnosti, poloze, aktuálním počasí a dalších přirozených aspektech.

Foto: redakce ObjevBrdy.cz (2016)

Zejména po provedení těžby byla některá místa obtížně průjezdná, díky širokým a hlubokým rýhám od kol těžké techniky, mnohdy dlouho zaplněných bahnem a vodou. Radost z jízdy, turistiky či běhu pak kazily právě tyto mnohé nesjízdné úseky. Vojenské lesy a statky, s.p., které v Brdech ze zákona hospodaří, se snaží každé místo po těžbě pečlivě uklidit (odvoz odtěženého dřeva, odvoz odvětvení) a upravit komunikaci do původního stavu.

Tam, kde je již třeba zcela nových povrchů se snaží VLS položit nové povrchy tak, aby užitek cítili všichni: jak návštěvníci CHKO, tak veškeré společnosti, zajišťující základní služebnost území.
I když mnohdy lidé kříčí nad asfaltem v Brdských horách, je nutno zdůraznit, že některé komunikace by průjezd běžných vozidel složek Integrovaného záchranného systému nezvládly, přece jen běžné sanitky, byť moderně vybavené, mají pohon pouze přední nápravy. Proto tyto páteřní komunikace uvnitř Brd jsou opatřeny novým asfaltovým povrchem.

Foto: redakce ObjevBrdy.cz (2016)

Jednou z prvních nově upravených brdských komunikací byla v červenci 2016 cesta z vrcholu Praha (862 m) k Malému Toku (844m), opatřená hrubou kamenitou drtí (nosný podklad) a jemnou šotolinou (jemně drcený kamínek, frakce až písku).
Nápadně červený povrch napovídá, že v Brdech se používá kamenivo z místního Červeného lomu (povrchový lom nad Bukovou, ležící na cyklostrase č. 2273, Nepomuk/Padrtě).

Foto: redakce ObjevBrdy.cz (2016)

Na opačnou stranu byl také položen nový asfaltový povrch v úseku od místa Na Rovinách (763 m) směrem na sever, k zámečku Tři Trubky (mezi vrcholy Paterák a Březový vrch).

Foto: Redakce ObjevBrdy.cz (2016)

(pep)

Diskuze

Průměrné hodnocení: 20%

Muži: 0% | Ženy: 20% | Rodiče: 0% | Chodec: 0% | Běžec: 0% | Cyklista: 20% | In-linista: 0% | Lezec: 0% | Běžkař: 0%

Líbil se Vám tento článek? Rádi byste něco doplnili?

Achom | | Žena | Cyklista

Né není to krása..Nelíbí se mi mizející lesní cesty, nelíbí se mi ničení původních strouh a budování víc jak metrovách koryt kolem cest..

Vyhledávač tras
Počasí v brdech